Zamówienie towaru przez internet wciąż wiąże się z trafieniem na nieuczciwego sprzedawcę, który po otrzymaniu zapłaty może nie wysłać zamówionego towaru. Dlatego tworzone są rankigni.
Wybierając sklep kierujemy się jego oceną
Pomimo rosnącej popularności i bezpieczeństwa, dokonywanych transakcji przez internet, spora część Polaków nadal woli dokonywać zakupów metodą tradycyjną. Polega ona na osobistym udaniu się do siedziby danego przedsiębiorstwa, rozmowie z konsultantem i ewentualnym zakupie. Dzięki zasadom, którymi kieruje się wolny rynek, w prawie każdej miejscowości znajduje się przynajmniej jeden polecany sklep wędkarski. Może on zawdzięczać swoją renomę dzięki oferowaniu do sprzedaży wyłącznie wytrzymałych i bez awaryjnych wędek. Niektórzy klienci doceniają profesjonalne doradztwo z zakresu nowinek technologicznych w oferowanych żyłkach wędkarskich, które w ostatnim czasie wręcz zalewają sklepy. Równie istotnym może okazać się szybkie rozpatrywanie reklamacji zepsutych części, takich jak kołowrotki. Stanowią one bowiem najbardziej skomplikowany element całego zestawu wędkarskiego i ze względu na obcowanie z wilgotnym środowiskiem. Raczej nie odnotowano przypadków, w którym procesowi reklamacyjnemu poddano jedne z najtańszych elementów zwane haczykami. Uznawane są one raczej za część eksploatacyjną, a ze względu na niewielką wysokość ich ceny, przeznaczane są na straty.
Funkcjonowanie rankingu sklepów, który tworzony jest przez klientów sprawia, że firmy zajmujące się sprzedażą dbają o dobrą relację na linii kupujący, a sprzedający. Duża liczba negatywnych ocen może skutkować znaczącym obniżeniem poziomu sprzedaży, co bezpośrednio przełoży się na uzyskiwane dochody i rentowność prowadzonej działalności gospodarczej.