Dawno minęły już czasy, gdy opakowania były wykonywane niemal z tego samego materiału niezależnie od produktu, a każde opakowanie wyglądało dokładnie tak samo, jak każde inne. Dzisiaj opakowanie jest częścią promocji produktu w świadomości konsumenta i musi być ono odpowiednio zaprojektowane i wyprodukowane, by we właściwy sposób spełniało swoją funkcjonalność.
Rola producenta opakowań
W całym procesie czynienia z opakowania integralnej części produktu, która konsumentom będzie kojarzyła się właśnie z daną marką, a także z jej jakością, dużą rolę odgrywa producent opakowań. To, z jakim producentem opakowań nawiążemy współpracę, jako przedsiębiorstwo produkcyjne, ma szalenie duże znaczenie w kontekście możliwości i ograniczeń, jakimi będziemy dysponować. Jeśli producent, do którego się udamy, będzie dysponował odpowiednimi sprzętami i wykrojnikami, możliwe będzie realizowanie opakowań w niestandardowych kształtach. Coraz większa liczba producentów opakowań zdaje sobie sprawę z tego, jak ważna dla firm staje się kwestia formy zastosowanego opakowania, w związku z czym producenci opakowań stawiają na rozwój technologiczny swoich firm, by móc zaproponować swoim klientom więcej różnorodnych możliwości. Dzięki temu możliwe jest realizowanie, np. kartonowych opakowań, które później mogą być wykorzystane powtórnie poprzez ich rozłożenie i ponowne złożenie w inny sposób.
Klienci, zakupujący dany produkt, coraz częściej oczekują opakowania, które będzie spełniało wszelkie ekologiczne standardy. Z tego też powodu producenci opakowań starają się stawiać kwestię materiału, z którego produkowane są ich opakowania coraz częściej na priorytetowym miejscu, co sprzyja nawiązywaniu owocnej współpracy między producentem opakowań, a wytwórcą konkretnego dobra.